torsdag 16. september 2010

Trappehjelp

Etter time på time med skjæring av linolium, skraping av alt det rare under (har det noe navn mon tro?), ivrig håndtering av varmepistolen, mer skraping, høvling og intens pussing, nærmer trappen seg på vidunderlig vis ferdig. Men ikke helt enda. Først må naturligvis trinnene behandles. Ai ai så enkelt vil kanskje noen si. For en person grepet av akutt beslutningsvegring er det derimot slett ingen lett beslutning å velge hvilken stil trappen skal få. To make it short; jeg trenger hjelp!

Jeg vurderer følgende:
1. Hvit Oxan gulvmaling. Pros: Tror det vil se rent og pent og elegant ut. Cons: Blir det for mye hvitt i et ellers ganske så hvitt hus, og blir trappen for glatt for små føtter kanskje?


2. Hvit olje. Pros: Trappen får samme farge som den hvitoljede parketten i stuen. Cons: ?


3. Jotun Drivvedbeis. Pros: Har ikke sett det i noen trapp før og tror det kan tøffe opp det hvite huset vårt litt. Cons: Blir det for mørkt mon tro?


Til sammenligning er rammen på bildet under malt med drivvedbeis. Blir jo litt mørkere. For mørkt? Fint? Hmmm.. Gruble gruble..


Tuller ikke. Blir veldig glad for litt hjelp. M blir enda gladere for da kan jeg stoppe å gruble et lite sekund:)

Nå må jeg ile til et heldags seminar.

So long:)

6 kommentarer:

  1. Drivved-effekt høres super kult ut.
    Ellers ville jeg gått for hvit olje.
    Kanskje prøve det nederste trinnet med drivved og eventuelt pusse ned igjen om det blir for mørkt?!
    Tror en av de to passer best i en trapp med tanke på slitasje også.
    Good luck :)

    SvarSlett
  2. Jeg tror jeg hadde gått for helvitt. Synes det er så fint. Ikke så kjempepraktisk kanskje, men fint. :) Flisene i bunnen er jo ganske mørke så jeg vil tro det kan bli en fin kontrast.
    Ha en fin torsdag. Klem

    SvarSlett
  3. God morgen!!
    Og tusen takk for hyggelig kommentar hos meg.
    Er blitt forelsket i bloggen din. Drømmer meg bort til Paris og New York etter å lest innleggene dine!:)

    Vanskelig valg dette her....Men jeg tror Jeg ville valgt drivved beis. Hvis det er en del dagslys i gangen, så tror jeg blir fint. Lykke til med valget, er sikker på at det blir fint uansett:)

    Ha en fin dag,
    Klemmer

    Forresten, lyslenken på gutterommet er utrolig fint!

    SvarSlett
  4. På sparket ville jeg helt klart ha gått for hvit olje. Helt hvitt blir - som du sier veldig hvitt. Jeg har erfaring med at mørke beiser sjelden blir som jeg hadde tenkt i hodet mitt (blir alltid skuffet) og så er det jo kjekt med litt helhet siden parketten er hvit olje?! Hos svigers tenker vi å olje hvitt for å få lik parketten - hvis det blir i denne omgang:)

    Lykke til:)

    SvarSlett
  5. Eg og ville ha gått for hvit olje eller drivvedbeis. i stede for å male trappa, har du ikkje ein planke som du kan male og legge oppå eit trinn for å sjå? Det er mitt tips, lykke til!

    SvarSlett
  6. Jeg synes hvit olje som i stuen høres vakkert ut!Synes gulvet der ble veldig flott!! Redd drivved beisen kan bli litt mørkt mot det mørke gulvet..Men flott blir det helt sikkert uannsett hva du velger:o)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge inn en kommentar hos meg:)