tirsdag 7. september 2010

Barnerom

Dette er mitt tredje innlegg om barnerom på bloggen. Den store forskjellen er at jeg denne gang ikke trenger å legge ut inspirasjonsbilder og drømme om å en gang få innrede et barnerom. Denne gangen er det endelig bilder av min egen lille sjarmørs rom jeg kan legge ut. Det er på tide. Og det kjennes slett ikke dumt!


Mitt stolteste hekleprosjekt. Jeg er slett ikke noen håndarbeid-entusiast, så det er med en god porsjon stolthet jeg hver kveld gjemmer lekene til lille w under hekleteppet mitt. Det tok sin tid å hekle de 200 lappene, men stoltheten tror jeg kommer til å vare enda lenger. Alt i alt en grei deal med andre ord:)


Hanami. I say no more. Den er så fiiin!


Som jeg gjerne skulle hatt en litt større versjon av denne med matchende hjelm til (..og mannen min foran...og Roma rett rundt hjørnet slik at vi kunne tatt noen sommervarme kveldsturer i ny og ne..). Enn så lenge nøyer jeg meg med denne mini miniversjonen. Men en dag...:)


På et senter rett ved har de en liten hobby-butikk med alt man kan tenke seg av puslerier. Jeg elsker å tusle rundt i butikken og tar alltid med meg noen prosjekter hjem. Denne gangen ble det trehvite bokstaver som kostet en slikk og en ingenting. Bokstavene malte jeg hvite og festet små sommerfugler på som jeg kjøpte i samme butikk.


Jeg elsker sommerfugler. Elsker vel i grunn fugler generelt for tiden. I interiøret vel og merke. De levende gjør seg aller best kvitrende pent i det fjerne. Eller flyvende i vakre formasjoner på himmelen. Ser ut som om det er full treningstid for småfugler for tiden. Jeg blir alltid fasinert. Og litt rørt. Jeg begynner å bli gammel!


Det var det. Lille w er tilsynelatende fornøyd. Jeg er fornøyd. Og ser dere hvor tilfeldig bilen liksom har rullet inn i bildet. Helt tilfeldig! Overhodet ikke oppstilt!


I dag skal solen skinne i stort sett hele landet. Herlig!

Nyt dagen:)

10 kommentarer:

  1. Herlig blogg - jeg legger meg til som følger(-:

    Malin

    SvarSlett
  2. Så vakkert rom! Ja, da må jeg bare takke for en herlig inspirasjon. Jeg er akkurat ferdig å male to barnerom hvite og det kommer faktisk blogginnlegg om de snart inne hos meg.. Det var bare et nyydelig barnerom dere har laget til lillegutt! Og så fint hekleteppe da! Lur ide og gjemme lekene med teppe :) Kan eg spørre kor du har funnet den tøffe lampen på veggen, den var flott altså! Ha en fin dag!

    SvarSlett
  3. Elsker både teppet og lampen. Helt nydelig gutterom. Og veldig tøff bil som tilfeldigvis trillet inn i bildet. ;)
    Det er så gøy å dille på ungenes rom synes jeg.
    Ha en super tirsdag kjære deg. :)
    Klem

    SvarSlett
  4. Nydelig!!!
    Du er flink!!!
    Jeg vet hvor mye arbeid det er med et slikt teppe, så jeg er mektig imponert! Og så nydelige farger, da!:) Det kommer han til ha glede av lenge!:)
    Og lampen - DÅNE!!! Den var fantastisk!:)
    Jeg er sååå misunnlig!!! Er lyset så svakt at den kan brukes som nattlampe?
    Jeg sendte mail til butikken, og spurte om de kunne sende:) Men det gjorde de ikke... Hadde visst hatt en del tilfeller der varer ble ødelagt i posten:( Så jeg får vel bare ta meg en Oslo tur en eller annen gang:)

    Ser at bilen bare tilfeldigvis har rullet inn på rommet, ja:)

    Ha en fin kveld!
    Klem!:)

    SvarSlett
  5. Så fint det var blitt!! Både bokstavene, sommerfuglene, lysslyngen(selvfølgelig) og teppet:) Beundrer dem som klarer å fullføre håndarbeidsprosjektene sine.. Jeg startet på et slikt teppe til påske og kom til 1 lapp - som svigersøs heklet!!

    Elsker lekebilen på siste bilde, utrolig tøff:)

    ..og tusen takk for fantastisk koselige ord, satte stor pris på dem! Akkurat nå pågår budrunde på leiligheten så er skikkelig spent - var god oppslutning på visning så håper den går i dag:)

    Ha en fin ettermiddag søta!

    SvarSlett
  6. så koselig barnerom!
    likte fsrgen du hadde valgt!

    teppet hadde nydelige farger i seg- passer til masse:)

    ha en fin kveld! klem ellemell

    SvarSlett
  7. Så koselig soverom for en liten pjok.
    Likte detaljene dine veldig godt... og det tepet var jo bare kjempe fint

    klem

    SvarSlett
  8. Flott rom med en herlig lampe, den var noe for seg selv!
    klem

    SvarSlett
  9. Så flink du har vert til å hekle! Nyyydelige farger du hadde funnet også<3 Lampen gjorde seg veldig godt over senga til lille W !! Fikk lyst å pusse opp rommene til mine to gutter også nå kjenner jeg...Vinteren kan brukes til mye spennende inneprosjekter så kansje gutterommene blir neste...
    Høstklemmer til deg og dine...:o)

    SvarSlett
  10. Så fint det var! Likte veldig godt fargene og det heklede teppet var supert fint :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge inn en kommentar hos meg:)