mandag 27. september 2010

Lunt

Brr..
Det nytter liksom ikke å fortrenge det lenger. Høsten er her med sin skarpe klare luft, sine sterke farger og sine litt for få varmegrader.
Vanligvis er jeg høstens største tilhenger. Jeg nyter den friske luften, liker følelsen av å tusle rundt blant tørre nedfalne blader, jeg tuller meg glad inn i de største skjerfene jeg finner og elsker søndagsturene med sol i ansiktet, en frisk rød nese, og gode varme hender inne i lune votter. 

I år klarer jeg ikke helt å mane frem den følelsen. Visst nyter jeg dager som i dag. Jeg trekker inn luften, lukker øynene mot solen og åpner de igjen for å nyte alle fargene. Men jeg er ikke ferdig med sommeren, og føler ikke at jeg har lagret opp nok d-vitaminer til å møte en ny høst og vinter helt enda. Var det ikke akkurat vinter da?

Ikke meningen å høres så negativ ut på en dag som visstnok skal bli den vakreste høstdagen i Norge på mange år (de sa faktisk det på radioen i dag). Trenger bare litt sol og litt flere varmegrader før jeg klarer å nyte høsten fullt ut. Og det vil jeg jo. M og jeg planlegger derfor en liten høststur til varmere strøk. Det trenger ikke være så fancy, bare godt og varmt slik at jeg kan komme tilbake til høsten og nyte årstiden som jeg egentlig er så glad i igjen.

I mellomtiden skal jeg ha det som på bildene under. Jeg skal pakke meg inn i  tepper, dra frem skinnfellene og gjøre det lunt rundt meg, tenne i peisen, gå tur i fjellet, og tenne tonnevis med stearinlys. Og vips så er det litt magi igjen med høst allikevel:)




Nyt den vakre høstdagen!

7 kommentarer:

  1. Forstår godt følelsen!
    Sommer kom jo aldri, så jeg kan liksom ikke helt forstå hvordan vi skal orke en lang vinter...

    Men i dag er det vakkert ute!
    Selv om jeg holder meg inne... Unger som hoster til de kaster opp om natta går liksom ikke så godt overens med den litt skarpe lufta ute...
    Og dessuten finner jeg liksom ingen skikkelig fine steder å gå tur her...
    Slike dager som i dag savner jeg virkelig turområdene der vi bodde tidligere...

    Ja, ja.
    Vi koser oss likevel!
    Baker og rydder og styrer litt her inne.
    Prøver å få gjort det vi ikke rakk i helga:)

    En tur til varmere strøk hørtes forresten deilig ut!

    Ha en fin dag!
    Klem:)

    SvarSlett
  2. Jeg kjenner meg igjen - er ikke helt klart for vinter & kulde. Jeg rakk liksom aldri å bli helt varm..... Gode og varme bilder da:-)

    ha en fin dag. -Lisa

    SvarSlett
  3. Helt enig at man får lyst til å gjøre helomvending hjemme. Selv om jeg liker hvitt, så begynner grått og industrielle detaljer og snike seg inn! En flott blogg du har:) Klem Eli

    SvarSlett
  4. Hadde ikke vært vondt med en tur til varmere støk akkurat nå nei. Det er det vel egentlig aldri.
    Det er definitivt høst og selv om det har sine gode sider så er det lov til å savne sol og sommer innimellom.

    Flotte bilder!

    Klem fra meg

    SvarSlett
  5. Nydelige bilder! Inspirerende som alltid! ♡
    A:)

    SvarSlett
  6. For en utrolig koselig kommentar du la igjen hos meg i dag :) Og ikke prøv å knabbe speilet mitt, det er mitt! Mitt! Hehehe... Anbefaler deg å kikke på ebay, der er de alltid litt snask!

    Tusen takk for kommentaren om brylupet, det var en utrolig morsom dag!

    Og bildene ovenfor har en utrolig fin stemning :) Kos deg videre i den hektiske hverdagen (her går det også i hundre)

    stor klem
    dagny

    SvarSlett
  7. Herlig blogg du har! Helt fantastisk!! Vi er fans!!!:) La oss til som følger med en gang! Håper det går bra? Vi blir alltid veldig glad for nye følgere hvertfall:)

    Nydelige bilder du viser:)

    Klem:)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge inn en kommentar hos meg:)