tirsdag 21. september 2010

Garland lights

Som jeg nevnte for en stund siden tuslet jeg her en dag svært lykkelig ut av R.O.O.M med Habitat-lampene Hanimi og Tord Boontjes Garland Lights under armen. En Garland lampeskjerm består ganske enkelt av en lang metallremse (eller girlander om du vil) med masse små blomster og blader i metall på. Denne må man (litt overraskende for meg) selv klippe ut av formen sin og dandere pent rundt hvilken som helst lampe man ønsker. For meg fortonte denne jobben seg ikke uventet som litt av en utfordring, men jeg tror det er lettere hvis man fester girlanderet til en taklampe og ikke en bordlampe slik jeg gjorde.


Etter en ti-tolv forsøk der jeg med forsiktige hender prøvde å dandere blomstene rundt lyspæren uten nevneverdig hell, ga jeg litt opp og lagde småfrustrert en ball av hele greia og dyttet den ned på lyspæren. Og jammen ble den ikke sittende! Den så til og med fin ut!

Nå som jeg i tillegg har fått denne åpenbart traumatiske lampeopplevelsen litt på avstand har et gryende kjærlighetsforhold oppstått mellom oss. Lampen holder seg pent på plass og lar meg strekke litt i blomstene og bladene dens uten og falle sammen, og jeg kikker stadig innom rommet den står på og kjenner litt på Tingeling-følelsen. Den er heldigvis absolutt til stede:)


Nå venter noen bloggfrie dager. Om få timer pakker jeg nemlig kofferten min og retter snuten mot Tønsberg der jeg skal være med på en stor konferanse i noen dager. Alltid litt rart å være å være borte fra lillknerten min, men helt sikkert litt sunt. Gleder meg både til selve konferansen og til å komme tilbake til den fine busteknotten min. God balanse:)

Håper dagen er fin og at det er sol der du er!

2 kommentarer:

  1. Lampepynten ble kjempe lekker! Jeg har også lyst på litt "tingeling følelse i hverdagen, så jeg tror kansje at jeg også må skaffe meg en sån:o)
    God tur til Tønsberg!
    Klem

    SvarSlett
  2. Kos deg masse, god tur:)
    kos

    xxx

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge inn en kommentar hos meg:)