fredag 13. august 2010

Stue

Stuen vår mangler både en del bilder på veggene og gardiner (njaa, er ikke sikker på om jeg ønsker gardiner), men jeg tenkte jeg kunne gi noen smakebiter på hvordan den ser ut så langt likevel.
Det første vi gjorde da vi overtok huset var å leie inn gulvslipere som slipte ned den gule eikeparketten før de påførte 3 strøk med hvit olje. Jeg ønsket ikke helt hvite gulv, men får nesten allergiske reaksjoner av gule gulv, så hvitoljete gulv ble et bra kompromiss som vi er strålende fornøyd med.


Etter at oljen var tørket valgte vi å påføre flere lag med hardvoks. Jeg ønsket ikke å lakke gulvet da jeg synes gulvet fort virker litt kaldt og hardt etter at det er lakkert. Med olje beholder man den gode trefølelsen i parketten, men da tåler parketten også desto mindre. Og med en vilter liten to-åring som elsker å gi parketten de skumleste utfordringer, er det greit at gulvet tåler litt. Resultatet ble dermed hardvoks. Det koster litt ekstra (kostnaden økte fra 180,- per m2 til 250,-), men det var virkelig verdt hver eneste krone. Gulvet føles mykt og treete (det er vel strengt tatt ikke et ord, men du skjønner hva jeg mener:), og har så langt stått i mot alle drapsforsøk.


Hva synes dere? Gardiner eller ikke? Jeg vurderer liftgardiner, men da mister man jo mye av den fine utsikten. Hard decision - very very hard!


Jeg føyk forøvrig rundt i den nye kjolen min fra Line of Oslo mens jeg fotograferte, og følte meg ganske så småtøff. Måtte derfor le litt da jeg så bildet under. Jeg ser da virkelig slett ikke tøff ut, men ligner heller ganske så mye på en madonnastatue, gjør jeg ikke? Føler meg from:)


Fredag! Herlig:)

Nyt helgen!!

8 kommentarer:

  1. Hei hei. Her var det fint!!. Gulvet var nyyydelig!!... Ikke gardiner spør du meg. God helg:)

    Elin:)

    SvarSlett
  2. Så fint dere har det!!!
    Ønsker deg en herlig helg!
    Klem Marie :)

    SvarSlett
  3. Flott gulv...du kan ha liftgardeiner som er snurret helt opp....bare for og gi det litt lunhet:)
    Du så riktig fin ut på bildet...
    nyt dagen
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  4. Så utrolig fint dere har det hjemme :) Kanskje noen lune liftgardiner? Vurderer det selv :)

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  5. Jeg har nettopp kommet over bloggen din, og lest meg gjennom noen innlegg.
    Du har en fantastisk stil, personlighet, gnist over deg! Dette er virkelig "min-type-stil-blogg", som jeg kommer til og bli fast leser av..!

    Du har en stil (personlig, mote og interiør) som jeg føler jeg kan kjenne meg igjen i!

    ønsker deg en god helg, og lykke til i nytt hus!

    Klem

    SvarSlett
  6. Kjempefine bilder av stuen deres, og ler meg skakk av det nederste bildet. Skjønner hva du mener, hehe;-) Kjolen er helt sikkert kjempelekker, så synes du skal fortsette å føle deg tøff jeg. Har nylig shoppet et lintunika med fjærdetaljer fra Line of Oslo, på Shoe Lounge (Paleet) til 70% avslag (360,-). Hvis det er noe du kunne trenge, ville jeg tatt turen for de hadde flere i str. s igjen.

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  7. Å så lekkert ❤ Jeg ville tatt et par florlette hvite gardiner jeg :) Det er jo en uskreven regel at man skal ha tykkere gardiner til vinteren, men jeg sier heller gjør som du føler for :)

    SvarSlett
  8. Hvilken farge er det på stueveggene deres?;-)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge inn en kommentar hos meg:)