mandag 1. mars 2010

Påskedekorasjoner

Siden jeg slett ikke er i humør til å snakke om vår etter å ha brukt over en halvtime på å grave ut bilen min i dag tidlig før jobb, snakker jeg litt om påske isteden. For meg er påske å være på hytta, lange deilige frokoster der man spiser dobbelt så mye som til vanlig (og som man burde), skiturer med oppbrettede armer, fregner på nesen, vafler i hytteveggen, sildring fra taket, solbriller, lammestek, rødvin og spill på kveldene.
Jeg elsker ganske enkelt påske! Jeg har derfor sluttet å vente på våren for en stakket stund (jeg blir bare skuffet - prøver å se det positive i glatte veier og snøkaos isteden (Jeg sa jeg prøver å se det positive, ikke at jeg nødvendigvis lykkes)), og isteden begynt å glede meg veldig til påske!

Som påskeelsker er det jo ren plikt å være tidlig ute med å tenke på påskedekorasjoner. Og jeg er selvfølgelig i full gang:


Markblomster er kanskje ikke så lett å få tak i rundt påsketider, men du og du så fint jeg synes det var å samle ulike markblomster i eggeglass på et fat og bruke det som 'centerpiece' (fant ikke noe norsk ord i farta:) Hvis du ønsker å lage din egen påske-girlander eller kanin-kakekynt som på bilde nummer to, finnes bruksanvisning og sjablong Her


Utblåste og dekorerte egg er jo en selvfølgelig 'must-have' for oss påskeelskere. Bruksanvisning for hvordan man lager litt finere egg enn de jeg vanligvis lager finnes HerEn enkel og fin vri er ensfargede egg med alle familiemedlemmenes navn på!


Jeg har sett de selger små dekorasjonsegg i flere interiørbutikker for tiden. Jeg har ikke helt sett verdien av de før nå, men nå tror jeg jammen at egg i et lite rede skal få fungere som blomsterdekorasjon neste gang jeg skal pynte til middag. Forklaring på hvordan man lager disse finnes Her



Og helt til slutt litt blomsteroppsatser. Jeg synes avkuttede tulipaner i kurv var nydelig. Ser jo nesten ut som egg! (er man påskeelsker er kjærlighet for egg naturligvis obligatorisk) Og markblomster i eggeskall i eggeglass var slett ikke verst det heller. Jeg er forøvrig så glad i lijlekonvaller at de hadde vært vakre hvor som helst!


Dett var dett! Jeg er ikke sikker på om jeg føler meg flink og kreativ eller litt dillete (og litt gamlis?). Men for en vakker påske det kommer til å bli:)

Ha en fiin mandag!

 
Alle bilder er fra www.marthastewart.com

8 kommentarer:

  1. Takk for påskeinspirasjon! Her snøvar det i dag... MEN det må no vel ta slutt ein gang?

    Klem Elin :)

    SvarSlett
  2. Du har laget så mange fine innlegg i det siste, som jeg ikke har rukket å kommentere!
    Så nå prøver jeg meg på en felles kommentar:)

    Først billedbøkene: Så flink du er som får gjort slikt!
    Jeg går hele tiden med en plan om å gjøre det samme, men det blir aldri:(
    Er du fornøyd med FotoKnudsen, sånn i forhold til både kvalitet og pris?
    Bøkene dine så iallfall veldig fine ut!

    Så var det cupcake-innlegget! Jeg prøvde også disse for ei stund siden, og de var gooode! Og de så jo i tillegg fine ut! Hadde jeg hatt et etasjefat, hadde det jo blitt enda flottere:)

    Og så påskeinspirasjonen! Så flotte bilder! Mye fint man kan lage til!
    Jeg er også glad i påske, men har ikke vokst opp med noen faste påsketradisjoner.
    Påsken er jo typisk hytte-tid, noe vi ikke har. Verken i min familie eller i mannens. Savner det ikke ellers, men akkurat i påsken skulle jeg gjerne reist på hyttetur!
    Nå når vi har fått barn er jeg litt opptatt av å lage våre egne tradisjoner! Så da får vi jo bare gjøre det beste ut av det selv om vi ikke har hytte! Heldigvis går det ann å reise på dagsturer.
    (Muligens ikke så gøy å sitte i snøen og amme, men....)

    Jaha, var dette tidenes lengste kommentar, eller??:)
    Må bare til slutt si at jeg liker boggen din veldig godt!
    Og at du virker som ei superhyggelig jente!!:)
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  3. Tusen tusen takk for den nydelige kommentaren du la igjen på bloggen min, og tusen tusen takk for at DU blogger. Gud for en fin blogg du har, og at jeg ikke har oppdaget deg før??? Nå har jeg sittet her en drøy time og lest gjennom bloggen din and i love i love. Ja til Gregory Colbert, ja til 50 tallskjoler og bling bling smykker :D Du er herved adda og lagret både her og der så jeg kommer definitivt igjen. Håper du får en fin kveld og kos deg med påskeinspirasjon :)

    SvarSlett
  4. Så fin påskeinspirasjon! Takk for titten.

    Klem

    SvarSlett
  5. Her var det mye fint du! Påskepynt er ikke min sterkeste side, av en eller annen grunn skjer det alltid noe rart med eggene:) Men, jeg skal sjekke ut tipsene - kanskje hytta blir pent påskepyntet iår.

    Ha en finfin kveld vennen, så håper jeg vi får til en kaffedate i løpet av uken:)

    Stor klem

    SvarSlett
  6. Her var det mye lekkertsmekkert. Inspirasjon delux:-)

    SvarSlett
  7. Utrolig bra inlegg, herlige farger, og masser av inspirasjon♥
    kos

    xxx

    SvarSlett
  8. Hei.
    Veldig fine bilder og flott innlegg, nå ble jeg inspirert til å lage noe fint til påske.

    Jeg har vanligvis ikke noe særlig med påskepynt i hus, så da har jeg en GOD grunn til å skaffe meg noe nytt:)

    Takk for inspirasjon.
    Klem Vivian

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge inn en kommentar hos meg:)