tirsdag 2. mars 2010

Hvitt og vakkert

I dag har solen sendt varmende stråler over Oslo hele dagen, og ikke bare over byen, men langt inn i sjel og sinn også!
Jeg er et ordentlig værmenneske. Da jeg gikk mot bilen i morges på vei til jobb måtte jeg nesten le over den yrende gleden jeg kjente da solen varmet meg i ansiktet. Forbipasserende kan ha stusset litt på hvorfor en knott godt innpakket i vinterklær og med vesker og pc-bagger hengende i kryss og tvers over brystet, sto muse stille midt på fortauet med øynene lukket igjen og med et fårete glis mot solen. Helt ubegrunnet stussing i så fall naturligvis. Det er jo bare meg som fyller opp energilagrene mine. Jeg Elsker sol!!



Med sol i hjertet kommer også lysten til å innrede i hviteste hvitt. Jeg vet at dette ønsket ikke går så godt overens med en liten smulekopp i hus med konstant seige fingre, men det velger jeg rett og slett å se bort fra akkurat i dag. For i dag skinner solen og jeg kan drømme om hva jeg vil!


Aller mest drømmer jeg om en spisestue som på bildet over. Jeg hver eneste lille detalj: Bordet, stolene (noen som vet hvor man får tak i slike stoler forresten?), gulvet, panelet på veggene, tallerkenhyllene og kvistene. jeg ville nok satt inn to litt tøffere industrilamper - ellers kunne jeg flyttet rett inn!


Etter en middag rundt en slik spisestue trenger man naturligvis også en hvit oase å trekke seg tilbake til i etterkant. Til disse rommene kunne jeg trukket meg tilbake når som helst .. og sannsynligvis aldri kommet ut igjen. Se så fin gavlen på det nederste bildet er forresten. Kan ikke være så vanskelig å snekre en slik selv!?


Vi byr på leilighet i dag (igjen). En nyere leilighet med balkong, heis og garasje. Jeg er spent:)

Ellers har jeg kjøpt overraskelse til min kjære i dag. Billetter til A-HAs Farewell Tour i oslo 21. august (han leser ikke bloggen min så jeg avslører meg ikke:) Hvis noen av mine nære og kjære leser dette, så heng med da vel! Gøy å være mange på konsert:)

Nyt resten av dagen!

Stor klem

Bilde 1 og 2: Chic Shack, Bilde 3: Living Etc., Bilde 4: Shabby Chic

9 kommentarer:

  1. nydelige bilder og herlig inspirasjon :) jeg er også ett solmenneske - sola gjør meg glad!

    masse lykke til med budet :) vi er også igang med huskjøp - off, det er ikke lett! Spseielt ikke når man skal kjøpe på en liten plass og prisene blir svimlende høye pga lite boliger på markedet :o) håper det er bedre der dere bor!

    Snill du er som overasker kjæresten! :)

    ha en kjempefin kveld! Håper dere vinner budrunden! :O)

    klem!

    SvarSlett
  2. Hvitt og vakkert liker vi ja:)
    Elsker den spisestuen til Kirsten Visdal.... Har selv de stolene, og nå blir snart bordet mitt hvitt også;)
    Stolene selges både på Vitra og ROOM!

    Ja ja, så er det ikke så praktisk med tanke på de små, men pytt pytt...:)

    Takk for fin hilsen hos meg,
    nyt siste solgløttet for i dag:)

    Her er junior syk, så vi har stått i vinduet og beskuet det fine været...

    Klem Kjersti

    SvarSlett
  3. Tenk at du tror det bare er èn smulekopp i huset deres! Ha ha ha! Du er søt du! Else C.

    SvarSlett
  4. Dette var noen herlige bilder du,
    og den sengegavlen var en fantastisk ide! :)
    Den kan jo ikke være så vanskelig å snekre nei, hihi!

    For en søt overraskelse da! Har du fått tak i billetter allerede?
    Trodde ikke de ble lagt ut før neste mandag?
    Tar jeg feil? Åhhh, jeg bare måååå dit! *lykke*

    Ha en fin kveld-klem fra meg :)

    SvarSlett
  5. Hei hei:)

    Tusen takk for hyggelige kommentarer:) Blir glad! Tusen takk for stoltips Kjersti!!

    Cherryblossomgirl: Jeg abonnerer på Afteposten og alle A-kort-medlemmer fikk tilbudet om å kjøpe billetter på forhåndsalg til litt rimerligere pris. Jeg var ikke vond å be:)

    Stor klem

    SvarSlett
  6. Herlige bilder!♥ Men litt dårlig gjort at dere stakk av med den fine solen vi hadd eher i går. Nå snør det metervis (føles sånn) her igjen:( Spennende med budrunde igjen, krysser fingrene for dere! KLem Heidi

    SvarSlett
  7. Tusen takk for det supre tipset, jeg setter mannen på saken, da det er han som er A-kort innehaveren her i huset og utrolig nok har oversett dette ;)

    Og takk for koselige ord, jeg "fant" deg tilfeldigvis idag, og det er vel første gang jeg er her inne i dag tror jeg... Herlig skjønn blogg du har!
    Klem fra meg!

    SvarSlett
  8. Nydelige bilder:D

    Måtte lagre noen av dem til senere dekorering;)

    Linket til et par oppskrifter hos deg på siden min, og håper det går bra:) Driver å fyller opp oppskriftboken min med nydelige herligheter jeg må prøve ut en dag:D

    Ha en kjempe fin uke!

    Silje

    SvarSlett
  9. Hei Anita
    Godt å høre at det skinner litt sol på dere i hjemlandet også:-)
    Hvor ligger leiligheten dere skal by på nå da? Håper det er nærme Waldemars Hage:-)
    Stor klem fra Cecilie

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge inn en kommentar hos meg:)