onsdag 31. mars 2010

God påske

I morgen starter den ordentlige påskeferien for vår lille familie. Jeg har riktignok vært hjemme denne uken da barnehagen til Lille w er stengt i påsken, men med lanseringer og mye å holde styr på fra hjemmekontoret mitt, kombinert med en utålmodig liten knert som kjeder seg litt i regnværet, har feriefølelsen vært et stykke unna. Nå er derimot alt unnagjort, knert er i seng, mannen kommer snart fra jobb, rødvinsglasset er fylt opp og godteskålen er allerede tom. Det er ferie. Hurra!


Dette bildet er fra påsken i fjor og viser M og min kjære lillebror i fint driv innover påskefjellet med Lille w på slep i pulken sin. Føret var fantastisk, solen skinte oss i ansiktet og da vi kom tilbake til hytta satt mamma og pappa klare med nystekte vafler. I år blir det nok litt annerledes. Mamma er borte, og det er lovet regn og sludd stort sett  hele påsken, men vi kan ikke hjelpe for det ... vi storgleder oss til å komme opp til hytta igjen allikevel. Vi gleder oss til å lage snøhuler som beskytter oss mot været, til å lage kakao som varmer inne i hulen, til å spille spill, til skirenn, til å lese bøker, og jeg gleder meg til å være ansvarlig for å lage årets påskelam for aller første gang. Jeg har funnet denne oppskriften, kjøpt inn alle ingrediensene, og håper de andre blir fornøyde:) Tror det blir en bra påske jeg!

Jeg har forøvrig hatt bilder av noen egg liggende en stund, men når passer det egentlig å publisere bilder av egg, uansett hvor fine de er? Nå selvfølgelig!






Håper du får en fantastisk påske!!
Foto: Samantha Lamb

3 kommentarer:

  1. God påske til deg også lille venn. Klem fra tante

    SvarSlett
  2. Good påske! Flotte bilder du viser!! Lykke til med middagen, den blir nok kjempe bra! Kos dere masse :)

    SvarSlett
  3. Herlig bilder...
    Håper dere får nyte noen deilig dager med hverandre.
    Her blir det også påskelam. I år skal jeg prøve meg på Jamie Olivers sin variant;)

    Ønsker deg en fiiiin påske,
    stor klem fra meg

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge inn en kommentar hos meg:)