fredag 5. mars 2010

bareMinerals

Mineralpudderet fra i.d. bareMinerals har fått mange tilhengere i løpet av de siste årene. En av dem er meg! Jeg elsker at man bare trenger bittelitt for å gløde litt ekstra, og at morgenstunden på badet går unna som aldri før!


For de av dere som ikke har prøvd det, men som kanskje kunne tenke seg å prøve, kommer litt småtips. Man trenger først og fremst en foundation når man skal begynne å benytte seg av bareMinerals sine produkter. Foundationen fra bareMinerals har solfaktor 15, brukes både som foundation og concealer (man bytter bare børste) og finnes i et stort antall farger. Jeg bruker fargen Light om vinteren og Medium om sommeren. I tillegg bør man kjøpe 'Mineral Veil Finishing Powder' som man børster lett over til sist for at sminken skal sitte pent hele dagen og for å få en fin glød.

De neste to produktene er mine favoritter. Man trenger absolutt ikke å kjøpe de, men jeg synes man burde det fordi de er så fryktelig gode. Det første produktet heter 'Warmth All-Over Face Color' og børstes lett over ansiktet der solen naturlig treffer. Resultatet er en frisk glød som gjør at det ser ut som om man akkurat har kommet inn fra en frisk tur ute. Man skal bare ha på bittelitt, men det blir fiint!

Det andre produktet er min nye superfavoritt og heter 'Pure Radiance'. BareMinerals Radiance er er serie med farger som skal gi glød til ansiktet, og de kan brukes til det meste. Du kan gå lett over hele ansiktet etter foundation og pudder for å gå en fin glød i hele ansiktet, bruke den som highlight, eller som blush. Du kan også bruke den som øyenskygge, på leppene eller på kroppen hvis du vil (på skuldrene og over kragebeinet).
Radiance kommer i fargene Pure, Tropical, Bare, Rose, Clear og Warm. Jeg fikk anbefalt å benytte Pure til min hud. Jeg bruker den oftest når jeg ønsker å se litt sunn ut og gløde litt (noe jeg egentlig ønsker hele tiden), og de dagene jeg ikke gidder å sminke meg noe særlig. Og jeg elsker den. I really do!

Når det gjelder børster trenger man først og fremst en 'Flawless Application Face Brush'. Denne benyttes både til å legge foundation og Mineral Veil, og mange benytter den også til å legge rouge. Jeg har valgt å ha en egen børste til rouge men dette er ikke nødvendig. I tillegg bør man kjøpe en 'Maximum Coverage Concealer Brush' som gjør at du kan benytte pudderet ditt som concealer (under og over øynene, rundt nesevingene og hvor du ellers måtte trenge det).

Det skinner vel litt igjennom at jeg er fornøyd med disse produktene. Det eneste jeg kan trekke for er at de er dyyre i Norge. Hver lille boks eller børste koster som regel godt over 400,- hver. Da er det godt man har eBay.

Jeg kjøper alle mine produkter fra følgende eBay-butikker: BareBeauty og Better Makeup For Less. Da betaler jeg i snitt så vidt i overkant av 100 kroner per produkt. Produktene er ekte og blir raskt shippet til Norge og levert på døren. Jeg elsker eBay:)

Hvis du synes det er skummelt å bestille fra USA kan jeg anbefale denne utrolig gode norske nettbutikken; Facelook. Butikken drives av en utrolig søt jente som heter Sara, og du får produktene levert raskt på døren til halve prisen av det du betaler i norske butikker.

Oi oi, det ble en hel make-up stil i dag:) Jaja, der er jo tross alt viktig å gløde litt nå, for nå er det HELG. Hurra!

Nyt fredagen:)

8 kommentarer:

  1. Jeg bruker bare foundation pudderet.
    Elsker det !!
    Men takk for de andre tipsene. Tenker jeg skal shoppe litt i helgen:)

    SvarSlett
  2. Jeg sverger også til BareMinerals :O) herlig sminke, som gir ett vakkert resultat! Rett og slett en vinner innen sminke :O) tusen takk for gode sminke- og kjøpetips!!!

    kos deg i helga!

    klem fra Lisa :)

    SvarSlett
  3. Jeg er solgt! Takk for gode tips! ;)

    Og gjett hvem som skal på a-ha konsert?! *lykke*
    Takk for tipset, gleder meg veeeldig merker jeg!

    Ønsker deg en herlig helg!
    Nå er det bare å håpe på vårsol og varmere dager! :)

    Solskinnsklem fra meg!

    SvarSlett
  4. Helt enig - det er helt supert! Skal faktisk børste på litt nå, før jeg kommer susende opp til deg:) Gleder meg til å se deg!

    SvarSlett
  5. Så bra med noen tips. Jeg trenger virkelig å finne en god foundasion (heter det det hihihih)

    Takk for tipset!

    Ha en fin dag!
    Liv

    SvarSlett
  6. Hei.. så koselig at du la igjen en kommentar for da fant jeg en herlig blogg til jeg må lese og takker for tipset.. jeg må visst på Ting snart!

    Isen under er digg... og eams stolene til spisestuen i et par innlegg under her har jeg sett på verket interiør på bærums verk!!

    Ha en fin helg..¨klem

    SvarSlett
  7. Takk for bursdagshilsen :)
    I kveld blir det middag og feste med gode venner. Det er stas.
    Kan allerede stryke ut store deler av ønskelisten. Joho!
    (så det lønners seg å lage en lang liste hehe)

    Nyt helgen kjære deg. Klem klem

    SvarSlett
  8. Så fin oversikt! Jeg har også brukt i.d i noen år - men hittill bare foundation. Har bestilt en boks pure radiance for flere uker siden, og håper den snart dukker opp i postkassen!
    Etter å ha lest dette innlegget ser jeg jo at det er flere ting jeg "må" ha:) Har liksom ikke prioritert dette, siden de er så dyre! Men etter å ha oppdaget at de kan kjøpes for 1/4 av prisen fra USA, så åpner det seg jo nye muligheter:)

    Ha en fin lørdag!

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge inn en kommentar hos meg:)