søndag 3. januar 2010

Vårfornemmelse

I desember fant jeg noen vårbilder jeg umiddelbart ble forelsket i, men for å ikke virke totalt sesongforvirret ble de lagt pent til side. Nå som vi har tippet over i ett nytt år føler jeg derimot at det er mer enn på plass med litt bilder av vårblomsterende trær, sollys og bare føtter i gresset igjen.



Det er rart hvilken sterk mental grense 1. januar er. Det er ikke mer enn en drøy uke siden siden jeg storfornøyd satt kledd i mørke kjoler og knasket på tørre julekaker i et hjem fult av granbar og glitrende kuler. For all del, jeg elsker virkelig julen, men i det det står 1. januar på kalenderen forandrer alltid innstillingen min seg dramatisk.
Plutselig får jeg en sterk trang til å hive ut all julepynt, til å spise sunnere, trene mer, gå lengre turer ute og til å kle både meg og leiligheten i lyse pasteller. Ting som kanskje virket litt mørkt i desember ser så mye lysere ut, og det er så mye å glede seg til, så mange muligheter, og så mange forhåpninger til et helt nytt år som vi kan fylle med det vi vil.



Jeg skal fylle det nye året med så mange gode stunder jeg bare klarer sammen med den fine familien min og de herlige vennene mine, jeg skal ake mer, gå enda flere skiturer og lage mer kakao på søndager. Jeg skal reise på enda flere turer til hytta og til Grebbestad, se flere gode filmer og jeg skal bli flinkere til å invitere på hyggelige rødvinsmiddager. Jeg skal lære nye ting som gjør meg enda bedre på jobben og jeg skal reise til steder jeg aldri har vært. Hurra for 2010!



Ha en nydelig, forhåpningsfull søndag

Bilder fra Miss-Lamb og Ngoc Minh Ngo 

4 kommentarer:

  1. For et nydelig innlegg, både bilder og ord traff meg helt!♥ Bloggen din er en perle, vet du det? Klem H

    SvarSlett
  2. Vakre bilder fra en herlig årstid, jeg gleder meg! Men først skal skisesongen nytes til det fulle :) Håper vi sees snart vennen!
    Stor klem

    SvarSlett
  3. Da gleder vi oss til middags-invitasjoner i fleng! Både med og uten rødvin! Kanskje litt rosé nr våren nærmer seg? For de som kan... ;)
    Else C.

    SvarSlett
  4. Vakre ord og bilder, du skriver så fint, og riktig;)
    Gleder meg til å følge deg videre også, takk for fine ord:)

    Klem Kjersti

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge inn en kommentar hos meg:)