tirsdag 5. juni 2012

Hage/uteplass

Siden NIB ber oss om å vise frem hagen og uteplassen denne måneden viser jeg i dag frem....tadaaa...hagen og uteplassen.

Lougedelen av terrassen har jeg vist frem før. Resten av uteplassen har derimot vært godt skjult, ganske enkelt fordi den trenger en liten modernisering. Spiseplassen er i overkant maritim for min smak og nytt bord og stoler står på innkjøpslisten denne sommeren. Men vi koser oss her allikevel, og ved dette bordet har mangt et grillmåltid blitt inntatt allerede denne våren.


Kjøpeblomster vs markblomster 0-1. Det er ingen ting som er så fint som markblomster for tiden, og lite som er hyggeligere enn å plukke de med seg hjem fra dagens trilletur. Og når den lille skogskollen over huset vårt bugner av Forglemmegei blir det mye markblomster på bordene for tiden.


På bloggen dukker det forøvrig som regel opp bilder som dette når utelivet skal presenteres. Hortensiaer er jo penere enn fargerike leker.


Men med småbarn i familien ser nok hagevirkeligheten mer slik ut. Med Nemo plaskebasseng og en veldig rød-oransje sklie som ifølge Lille w er eneste lovlige vei oppi bassenget. Ikke særlig bloggvennlig, men veldig hyggelig på varme sommerdager.


Ny sandkasse ble også montert tidlig i vår. Vi kjøpte den på Maxbo og beiset den i samme farge som terrassen for et litt ryddigere inntrykk enn tidligere. Den erstattet en irrgrønn skillpadde-sandkasse i plast så det skulle i grunn ikke så mye til.


Andre delen av terrassen ser som jeg har vist frem tidligere slik ut. Med modulbasert lounge fra Home & Cottage som gjør seg aller best i selskap med en bok, et glass kald hvitvin og varm ettermiddagssol.


Lengte lengte..


Nå krysser jeg fingrene for at tropenettene står i kø og at vi får nyte mange lange kvelder ute. Like optimimistisk hvert år jeg..


..eller så har jeg bare litt slak læringskurve.



Fiin dag!

4 kommentarer:

  1. Herlig uteplass! Gleder meg til brikkene faller på plass utenfor dørene her.. Om noen år:)

    SvarSlett
  2. Så koselig uteplass! Gleder meg til vi skal begynne på vår uteplass nå kjenner jeg!

    SvarSlett
  3. Elsker bidraget og uteplassen din!! Er den runde "puffen" fra IKEA? Legger meg til som ny følger her :) Ha en fortsatt fabelaktig lørdag! Klemmer

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge inn en kommentar hos meg:)