onsdag 7. oktober 2009

Trollstigen og Geiranger

Jeg har aldri vært flink nok til å reise rundt i og oppdage landet vi bor i. Det er vel frykten for å tilbringe hele ferien i stiv kuling og regnvær som har gjort det så mye mer fristende å reise til mer eksotiske strøk når man først har noen uker fri.


I år bestemte vi oss derimot for at det var på høy tid at vestlandet fikk seg et besøk, og det var med stor glede og forventning vi pakket bilen full av mariusgensere og gummistøvler.

Både støvler og varme klær ble tatt i bruk i løpet av vår 5 dager lange tur, men for det meste skinte solen og markedsførte vestlandet så godt den kunne... og jeg ble raskt solgt!


M og lille w på toppen av Trollstigen. Vi kjøpte oss mat og fant et lite vann hvor vi nøt solen og maten. Utrolig idyllisk med høye fjelltopper med snø på alle kanter.



Fantastisk utsikt fra hytten vi leide i Geiranger. Vi betalte bare 600 kroner natten for en fullt utstyrt hytte med eget bad. Hytten kan leies her



Ikke lett å legge seg om kvelden når dette er utsikten fra balkongen. Jeg leste bok og drakk vin og var oppe alt for sent hver eneste kveld.



Fantastisk utsikt over Sunnmørsalpene fra toppen av Dalsnibba.



Jeg synes hele turen var et eventyr. Selv om jeg er vant til å reise mye skilte denne turen seg ut ved at vi hadde med oss bil og at vi ikke hadde noen spesiell plan. Vi reiste til vestlandet med gps, kart og penger og tok dagene som de kom. Som ren terapi for en kontrollfrik som meg:)

Gleder meg til mange flere oppdagelsesturer i eget land!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge inn en kommentar hos meg:)