torsdag 8. oktober 2009

Sov godt lille hjertet mitt

Kvelden lister seg på tå                      Melk og brød fra krus og fat
Over kløverengen.                             er så gode venner
Himlen har tatt stjerner på.                med en liten trett krabat
Alle barn skal sove nå.                        som skal spise aftensmat
Sove søtt i sengen.                            med små melketenner.


Og to røde lette sko                           Natten kommer svart og stor
Setter vi på matten.                           alle ting blir borte.
Er  så slitne begge to.                         Seil i mørke lille jord,
Men nå skal de stå i ro                        med en liten gutt ombord,
hele hele natten.                                i sin lille shorte.

Inger Hagerup

2 kommentarer:

  1. Hei:)
    Kjekt å titte innom bloggen din:) Mange fine bilder du viser! En slik bildevegg har jeg planer om å få opp i løpet av helgen! Ha en fin helg! Hilsen Anne

    SvarSlett
  2. Tusen takk Anne! Nå ble jeg helt barnslig glad av kommentaren din:) Jeg sitter og pusler med denne nye bloggen min og tror ikke noen vet om den, men så viser det seg at jeg ikke bare har en leser, men en leser som også legger igjen en hyggelig kommentar til meg - Tusen takk!

    Klem Anita

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge inn en kommentar hos meg:)