onsdag 17. november 2010

Kjøkken

Liker ikke å innrømme det kjenner jeg, men hvis man hadde giddet å jobbe seg bakover i bloggen min, ville man raskt funnet ut at jeg hadde en ganske annen interiørstil for bare et år siden. Kjøkken skulle være landlige, jeg hang opp nostalgiske hyller fylt med nips, lysekroner var velkomne i et hvert rom, og jeg ønsket meg kirkestaker til jul. Det var med andre ord shabby chic for alle pengene.


Så traff industritrenden meg i hodet! Selv om det er en sannhet jeg foretrekker å holde litt for meg selv. Noen livsløgner er nemlig slett ikke å forakte. Jeg har derfor herved bestemt meg for å tviholde på historien om at det som skjedde var at jeg endelig fant min egen stil, den litt rå, industrielle stilen, og at det faktum at resten av verdens interiørinteresserte fant samme stil på nøyaktig samme tidspunkt ikke er annet er et mirakuløst sammentreff. Føles mye bedre med en gang:)

Nå vil jeg ha det slikt:


Eller slikt:


Eller kanskje aller helst slikt:


Drømme drømme:)

Blir litt mye inspirasjonsbilder for tiden, men tiden strekker bare ikke til for tiden til å ta egne bilder. Det er jo mørkt når vi tusler til barnehagen og mørkt når jeg jeg kommer hjem fra jobb, - et faktum som har en lei tendens til å trigge "Kose meg i sofaen med en kopp te og gjerne en sjokoladebit-refleksen" istedenfor den kreative biten av hjernen. Den sovner litt hen rett og slett. Men jeg aner en snarlig oppvåkning. For nå er det snart jul og ikke lenge til jeg kan slippe julemonsteret løs. Gleder meg jeg:)

Ha en fin onsdag da dere!

6 kommentarer:

  1. Herlig skrevet altså :) Kjenner meg så igjen... Og jeg er så enig med bildene - spes siste bilde - det har jeg også forelsket meg pladask i. Herlig, åpent, lyst & røft. Love it! Gleder meg også villt til julemonsteret kan slippes løs! Deilig dag!klemmer

    SvarSlett
  2. hehehe, morsomt og kjenner meg litt igjen. nydelige bilder du viser og for hvert bilde jeg bladde meg nedover på var det bare sånn vil jeg ha, nei enda bedre, nei jeg tror sånt hahaha. skulle egentlig hatt flere hus/leiligheter rundt forbi slik at jeg kunne dekorert flere ganger

    SvarSlett
  3. Hello i luken Søta :)
    hihih..Er det ikke sånn de fleste har det? Kanskje..Eller kanskje ikke. Føler jeg har vært tr mot min stil dette året,men man kan jo alltid
    u t v i k l e sin egen stil*ler*

    Så klart blir vi påvirket av den RÅ kule industripreget stilen som er i vinden nå..
    Men hva om du prøver å mixe dette inn sammen med det romantiske og chic'n?

    Jeg elsker å utforske hvordan om OM stiler passer sammen..
    Og den industrielle går i hånd som hanske med det søte ord romatiske, synes jeg da*ler*

    TØFFE bilder du viser, også det førtse :)

    Klem på deg

    SvarSlett
  4. Morsomt hvor mye vi blir paavirket, men jeg elsker aa blir inspirert og ikke minst bytte om paa interioret da jeg gaar fort lei. En fin unnskyldning til aa kjope nye ting til heimen :) hehe
    Liker bildene du viser, og er veldig i samme gate selv. Spesielt det siste. Varmt og fint.

    Har lagt med til som folger - mye fin inspirasjon her inne som jeg liker. Legger deg til bloggrollen ogsaa. Ser du har lagt til meg. Hyggelig.
    klem Nina

    SvarSlett
  5. jeg kjenner meg igjen. jeg har gått gjennom ulike stilepoker før jeg hr funnet ut at jeg egentlig har min egen stil litt blandet med natur, minimalisme, industiell...noe der et sted liker jeg:))) Men hva det blir til slutt er det ingen som vet enda!'


    Klem til deg:)

    SvarSlett
  6. Morsomt og bra skrevet innlegg - som alltid:)
    Du er nok ikke alene om å føle det slik! Jeg har nok aldri vært en ihuga shabby chic fan. Her skulle det være mest mulig minimalistisk for et år siden. Men nå blir jeg mer og mer glad i den industrielle stilen. Ikke rendyrket - men noen elementer!

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge inn en kommentar hos meg:)