lørdag 16. oktober 2010

Trapp

Av alle prosjekter i huset vårt må jeg si at trappen er den desidert herligste å kunne fjerne fra to-do listen. Å fjerne linoleum som har ligget limt rett på treverket i trappen i mangfoldige år skulle nemlig vise seg å være litt av en jobb. Men som i alle andre eventyr vant heldigvis de gode (vi) mot det svært onde (linoleum-grrrr) til slutt selv om det så litt mørkt ut midt i prosessen.


Dette er trappen slik den så ut da vi kjøpte huset. Og tro det eller ei. Dette er faktisk et ganske flatterende bilde av trappen:) Tidligere hadde den nemlig også både kanter og rekkverk i mørkt gulnet ubehandlet furu i tillegg til kork-linoleumet på trinnene. Nyyydelig!


Selv om jeg la trappen bittelitt for hat under prosessen, koste jeg meg også. For jammen er det gøy med prosjekter der man ser så stor forskjell både underveis i prosessen og ikke minst etterpå. Nesten gratis ble det også. En enkel varmepistol, en liter hvit olje og litt maling var alt som trengtes for å forandre utseende på trappen ganske drastisk. Kjenner det gjør meg litt ekstra fornøyd siden vi faktisk hadde tenkt til å rive ned hele trappen og sette inn ny isteden. Må huske på det når jeg prøver (og sannsynligvis feiler) på å smugle shoppingposene fra Berlin forbi M neste helg:)


For en fantastisk lørdag det er i dag! Strålende sol fra skyfri himmel og bare glede. Vi har på musikk, vasker, pusler, danser, raker løv og drikker kakao. Utenfor jobber snekkerne med å ferdigstille boden vår som jeg har mast etter siden i sommer. Det er en gooood lørdag:)

6 kommentarer:

  1. ...Trappen ble jo virkelig et blikkfang vil jeg si
    Måtte le litt da jeg leste : kork-linoleum og ubehandlet furu..
    Kjenner jeg grøsser litt av tanken faktisk*ler*

    ..Trappa ble SUPER lekker..

    HERLIG :)

    Flinke dere er

    SvarSlett
  2. Lekker ble den..så bra at du ikke bestilte en ny da...penger spart til noe annet hyggelig:)
    kos dere
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  3. Resultatet ble nydelig : ) !!
    Vi pusset opp vår trapp for ikke så lenge siden! Ligner på din- irriterer meg over åpne trappetrinn jeg da...kommer så mye støv og rusk under trappen, så helt håpløst å ha noe der!! Du har det så fint, så ble litt inspirert her til å pynte under alikevel : D
    Kos deg
    klem Tove

    SvarSlett
  4. Så lekkert det ble vennen!!!
    Du er så flink.
    Heldiggrisen som skal på shopping i Berlin neste helg. Åh som jeg har lyst å reise igjen også :)
    Håper du har en herlig lørdagskveld.
    Goklem Marie :)

    SvarSlett
  5. OJ OJ OJ!!! Så utrolig flott den ble!!De hvitoljede trinnene ble en kjempe suksess spør du meg! Hvilken olje har du brukt? Jeg har et realt gult furumonster av en trapp selv, som jeg tenkte skulle få en makeover i løpet av vinteren nemlig.. Og jeg tror jeg må herme litt etter deg da altså!

    SvarSlett
  6. Resultatet ble kjempefint:-) Så flinke dere har vært!

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge inn en kommentar hos meg:)