lørdag 30. oktober 2010

Liebe

Når man flytter inn i nytt hus er det ingen grenser for hvor mange gode innredningsplaner man har. Da innflytningsdagen vår kom hadde jeg alt klart. Jeg visste hvor alle møblene skulle stå, hvordan putene skulle danderes, hvilken lykt som skulle stå hvor, og løp rundt som en virvelvind og plasserte lamper, pledd, kirsebærgrener, lys og blomster med hårfin presisjon på nøye utvalgte plasser.

Men så var det veggene da. Veggene! Jeg får gåsehud bare av tanken. Jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal pynte de hvite veggene våre. Jeg har hengt opp 4 bilder over sofaen som jeg på mirakuløst vis er fornøyd med, men ellers er resten av husets vegger nærmest blanke lerret.

Da jeg var på det gigantiske markedet i Mauerpark i Berlin på søndag, falt jeg med brask og bram for nesten samtlige bilder som ble presentert i boden til en superhyggelig gatefotograf. Bildene kostet ikke mye, men sjebnens ironi sørget selvfølgelig for at jeg hadde brukt opp mine siste slanter på en Chai Latte runde i boden foran, slik at jeg stod der med 2 stusselige euro i hånden. Blir ikke store bilder av slikt. Men et bittelite et med det fineste motivet, nemlig den rosa kjærlighetsbenken for to, den fikk jeg med meg for lommerusket mitt. Nå er bildet rammet inn og hengt på veggen. Og jeg elsker det! 1 vegg down, 18 to go eller noe sånt:)


Jeg er ikke lei bokstaver i interiøret enda, men sliter litt med å finne bokstaver med form og farger jeg liker. Jeg vil gjerne ha de litt maskuline og ikke så shabby chic som jeg hadde lett etter for bare noen måneder siden. &-tegnet jeg fant på Kremmerhuset til en billig penge hadde perfekt form, men ikke farge. Med et lite strøk av malingen jeg nylig malte benkeplaten på vaskerommet med, ble jeg derimot storfornøyd. Dermed bar det resolutt opp på veggen med den også:) Hvor skal dette ende!


Boardet jeg laget for en stund siden der jeg listet yndlingsstedene mine i verden blir stadig flyttet litt rundt på. I dag har den nærmest vært sigøyner slik jeg har flyttet rundt på den. Den har bodd litt her..


..og litt der..


 ..Noen som merker at det har vært litt dårlig vær i dag. Dette skriker jo fritidsproblemer, men jeg har kost meg jeg:)

Jeg er forøvrig selve symbolet på stusselighet i kveld. M er på jobb, sønnen sover og jeg sitter ved siden av en enorm bolle som jeg har fylt med godteri til små besøkende monstere. Og så har det ikke kommet noen:) Hahaha. Det gjør det liksom ikke noe bedre at det ligger masse godteripapir på den andre siden av meg. Noen må jo spise opp denne bollen! Eller er det kanskje i morgen? Bør jeg slutte å spise?  Hjelp!!

:)

1 kommentar:

  1. Håper du sparte noen ellers blir det nok noen skuffede barn som ringer på døra di i dag. ;)

    Synes forresten også det er vanskelig med ting som skal opp på veggen, og med en mann som synes hvite gipsvegger er finest av alt så er det enda vanskeligere. Han får grøssninger bare jeg nevner ordene henge opp...

    Fin søndag! Klem klem

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge inn en kommentar hos meg:)