tirsdag 19. oktober 2010

Eplekasser

Interiørtrender. Jeg har skrevet litt om det før. At jeg liker å tro at jeg er upåvirket. Jeg er nemlig en av de som liker å lure meg selv til å tro at jeg finner opp ting selv ved hjelp av den endesløse kreativiteten min (!) Eplekasser for eksempel. Jeg følte meg innovativ på grensen til det banale da jeg begynte å dra de første eplekassene innomhus og tilga dem roller som lampebord, lekekasser og bladhyller. 10 sekunder senere innså jeg selvfølgelig at ca halvparten av norges befolkning på nøyaktig samme tidspunkt føyk rundt i sine hjem og plasserte godt modne eplekasser rundt omkring med hårfin presisjon. Og sikkert med samme gode følelse om å være ustyrtelig kreativ.

Kanskje på tide å se realiteten i øynene? At jeg muligens (viktig å holde en ørliten mulighet åpen) ikke er slikt et kreativt geni som det ante meg at jeg kunne være. Kan det være at jeg isteden er en svært påvirkelig trendrytter?


Jeg nekter å finne ut svaret. Enkelte spørsmål gjør seg nemlig helt klart best ubesvart:) Eplekasser er fiint, trend eller ikke (spør meg om 4 år så er det fint mulig jeg ler meg skakk over at jeg dekorerte huset med gamle, slitte kasser). Men den tid den sorg. Det er jo det som er så gøy med trender.

Enn så lenge skal jeg kose meg med de kassene jeg har, og kanskje bygge meg et lite eplekasseskap:


..eller en eplekassehylle?


Uendelige muligheter altså. Det er bare å la kreativiteten flyte:)

4 kommentarer:

  1. Jeg kjenner meg definitivt igjen. *hihi*

    Men fint er det og alle andr steder enn her i blogglandia er det både innovativt og kreativt.
    Trender er gøy, og er man opptatt av interiør blir man påvirket enten vi vil eller ikke tror jeg.
    Nyt tirsdagen!

    Klem fra meg

    SvarSlett
  2. He he kjenner me absolutt godt igjen:)
    Men er jo stiiilig da....klart en blir jo påvirket av alt rundt seg.....
    kos deg med eplekassene du:)
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  3. Hihi...her kjenner jeg meg også veldig igjen!!!
    Og du forklarer det hele så vittig. Du skriver så utrolig godt som alltid.
    Foreløpig har jeg bare en eplekasse, eller rettere en meierikasse. Så blir lite av hyllebygging til jeg finner flere. Men ser ikke ut til at jeg skal finne flere som er like, så det heller nå mere til at jeg kanskje tar fatt og snekrer mine egne ;)
    Håper tirsdagskvelden din er fin jeg!!
    Stor høstklem fra Marie

    SvarSlett
  4. Jeg har ingen eplekasser i huset men det er slettes ikke fordi jeg ikke vil ha, tvert om (bombe? *lol*) men jeg skjønner ikke hvor dere finner dem??

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge inn en kommentar hos meg:)