onsdag 9. desember 2009

Tidenes vakreste..

Var kvinner vakrere før i tiden? Jeg tror ikke det, allikevel ble tidenes tre vakreste kvinner (riktignok et resultat etter en meningsmåling med kun en respondent - meg) alle født på 20-tallet; Marilyn Monroe i 1926 og Grace Kelly og Audrey Heptburn i 1929. 

Men selv om disse kvinnene var legendarisk vakre møtte de sterk konkurranse fra sine jevngamle skuespillerkollegaer. På nøyaktig samme tid som man kunne møte Marylin, Grace eller Audrey i gatene i Hollywood, kunne man også møte på andre mankillers som Brigitte Bardot, Elisabet Taylor, Ava Gardner, Rita Hayworth, Sophia Loren og Gina Lollobrigida...

Selv om jeg alltid har ment at jeg nok burde ha vokst opp på 50-tallet, høres det plutselig noe skremmende ut å vokse opp i en tid der overnevnte satt standarden ... På den annen side var dette også tiåret der man kunne møte en ung Elvis, James Dean, Marlon Brando, Clark Gable eller Humphrey Bogart på gaten - og vips så er det igjen aktuelt å gå å skru litt på tidsmaskinen sin...

Kanskje er det 50-tallets glamour og romantiske stil som får bildene og filmene fra denne tiden til å appellere så mye til meg. Ikke vet jeg, men det spiller heller ingen rolle. Jeg kommer til å fortsette å se film etter film fra 50-tallets Hollywood, og jeg vil helt sikkert drømme meg litt bort hver gang.. :)








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge inn en kommentar hos meg:)