tirsdag 1. desember 2009

Farger

Jeg har en tendens til å kun tenke hvitt og atter hvitt når jeg planlegger og drømmer om den perfekte møblerte leilighet. Møbler i farger er for andre og i sterkt kontrast til min smak har jeg tenkt. Nå begynner jeg så smått å innse at jeg bare har manglet inspirasjon som kunne sette litt fart på en fantasi som tydeligvis trenger litt hjelp!
Av alle farger liker jeg best fargen på skjenken under; denne litt grå-grønnaktige fargen som synes klin umulig å blande riktig.. Fargen har en lei tendens til å ende opp for blå, for grønn eller for turkis, men når man treffer er det ingen ting som er finere!



Når det er sagt så er ikke turkis å forakte heller. Kunne aldri sett for meg å ha et turkist møbel i leiligheten min, men så ser jeg dette skapet under og synes det er veldig veldig fint!



Eller denne sofaen. Turkis? -ja veldig! Litt rar? -ja kanskje litt. Fin? -så absolutt, helt nydelig faktisk!



Rosa liker jeg jo! Å putte inn en rosa sofa i leiligheten ville jeg dog aldri tenkt på selv. Svenske Ebba von Sydow har tydeligvis tenkt litt lenger, og jeg synes det er den lille rosa fargeklatten som gjør rommet så flott (ok - vinduene er ikke så verst de heller)...(og jeg kunne vel tatt lysekronen også)...(og den blå gitaren)... Men sofaen er fiiin!



God tirsdag!!

Bilder fra unpetitdream, Habitually chic og Ebba von Sydows hjem.

1 kommentar:

  1. Hei:)

    Først må jeg bare takke for en utrolig hyggelig hilsen hos meg, og for at du la igjen et spor, sånn at jeg fant deg også:)
    Har bladd litt i bloggen din nå, og her var det myyyye fint:)

    Har jo selv en liten gutt på 1 år, så det så morsomt med andre mammaer med barn på samme alder:)

    Gleder meg til å følge deg videre:)

    Klem

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge inn en kommentar hos meg:)