tirsdag 15. desember 2009

Norgesglass

Jeg elsker Norgesglass og bruker de til stort sett alt mulig. De fleste glassene mine står i de åpne hyllene på kjøkkenet og oppbevarer alt fra sukker og nøtter til pepperkakeformer, men de kan jo brukes til så mye mer også!
I går fikk jeg endelig bakt Biscotti, denne deilige italienske kjeksen som gjør seg aller best når den dyppes i sterk kaffe, espresso, portvin eller i den italienske dessertvinen Vin Santo. En del av kjeksen er allerede dandert oppi Norgesglass og skal gis bort som smågaver til jul .... resten er spist opp:)



Jeg har ikke veldig mye sølvtøy, men liker veldig godt det lille jeg har. Jeg har arvet litt gammelt sølvbestikk etter oldeforeldrene mine som har stor affeksjonsverdi for meg. Tidligere har de alltid ligget gjemt i en skuff - nå pryder en del av de isteden kjøkkenbenken min - naturligvis i et Norgesglass:) Jeg brukte en av mormors gamle brosjer for å pynte litt på båndet rundt. Synes det er så mye hyggeligere å bruke ting enn å la de ligge å støve ned i et smykkeskrin. 



Lykter kan jeg aldri få nok av, og noen av de aller fineste lyktene lages på superenkelt vis ved å putte et kubbelys i et Norgesglass og binde et bånd rundt.  Enkelt og fint:)



Ha en nydelig tirsdag

1 kommentar:

  1. Det var veldig smart. Har en forkjærlighet for at ting står framme. Å bruke Norgesglass til sølvtøy ville jeg aldri kommet på, men det var virkelig fint. Klem tante

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge inn en kommentar hos meg:)