fredag 11. desember 2009

Forandring

Min kjære kusine/nabo/nesten-søster fødte en nydelig liten jente for noen dager siden. Da hun gikk gravid føltes det klin umulig at kulen på magen faktisk skulle vise seg å inneholde en perfekt og levende liten baby - Dagen etter fødselen var vi på hjemmebesøk og jeg fant det svært overaskende at det slett ikke føltes som om det var en stor rosa elefant i rommet (slik jeg hadde forutsett). Plutselig var det den naturligste ting i verden at en liten baby med masse hår bodde i leiligheten og at kusinen min var en mamma - det var akkurat som om hun aldri hadde vært noe annet.



Det er rart å tenke på at jeg noen gang har levd et liv uten det lille sjarmtrollet mitt. I løpet av 20 hektiske minutter i fjor sommer gikk jeg fra å være forventningsfull og gravid uten å vite opp eller ned på en baby, til å bli Mamma med stor M. Livet ble snudd på hodet - allikevel har aldri en så stor endring føltes så naturlig. Lille w har stort behov for kos (til min store glede) og ser helst på barne-tv fra mammas fang. Da legger jeg kinnet mitt inntil hans, holder litt ekstra godt rundt han og føler meg veldig veldig heldig. Det er godt å være mamma :)



Bildene er tatt for et par måneder siden da lile w fortsatt hadde håret pent dandert rundt hodet. Nå står krøllene til alle kanter og han veksler kontinuerlig mellom å se ut som verdens nydeligste lille krølltopp og verdens største bustehode:) Har ikke fått tatt et fint bilde av han på evigheter - det er mørkt når vi går til barnehagen og mørkt når vi går hjem....i mellomtiden får disse duge:)

God helg

2 kommentarer:

  1. Han er helt nydelig!♥ Ønsker dere er flott fredagskveld. Klem Heidi

    SvarSlett
  2. Skikkelig kosegutt og selvfølgelig får han krøller som resten av familien.
    Vi koser oss over gulljenta og det er fantastisk å få barnebarn. Livets dessert. Klem fra tante

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge inn en kommentar hos meg:)