fredag 22. juli 2011

Osl♥

Noen dager har man bare ikke ord.

Jeg tenkte over hvor glad jeg er i byen min da jeg tuslet gjennom dens gater i dag. Jeg jublet da jeg fant drømmeskoene mine på salg på den lille runden min, jeg koste meg da jeg satt meg ned og nøt en kaffe på en av byens mange kaffebarer, jeg sendte en venninne som jobber i VG en varm tanke da jeg passerte bygget der hun jobber, og jeg irriterte meg grenseløst over en treg syklist som syklet midt i veien foran meg da jeg passerte regjeringsbygget. Enkle tanker fra en som er vant til at verden er god. 15 sekunder senere traff lufttrykket bilen min før smellet dundret øredøvende, og Oslo ble forandret for alltid.
Jeg kunne kjøre videre. Så mange andre mennesker fikk ikke den muligheten.. Vår jobb er å sørge for at de ikke døde forgjeves. Jeg vet bare ikke hvordan enda..


Oslo - Du er liten til å være så stor


4 kommentarer:

  1. En grusom dag for hele Norge... Og den ville vert så ennå mye mere grusom om du hadde vert bare 15 små sekunder senere ute enn hva du var..!!! Eivind var i gaten ved sidenav 20 min før det smallt... Jeg er trist....så uendelig trist men akk så takknemlig for dere og alle de andre som slapp fra dette med livet i behold.. Varme tanker til alle de rammede <3

    SvarSlett
  2. Så godt å høre at du er i sikkerhet!
    Jeg sitter her og tårene bare renner og renner mens jeg leser nyheter på nett.
    Prøver å late som ingenting overfor ungene. Fordi de skal spares for verdens ondskap. De skal få være barn og tro at alle mennesker er gode.

    Hjertet blør for alle de som ikke er her mer, og for deres kjære som er midt oppe i sitt livs mareritt.....

    SvarSlett
  3. Vakkert skrevet og jeg er så enig så enig. Viljen til å kjempe for at denne hendelsen ikke skal få den effekten gjerningsmannen ønsker tror jeg sitrer i de fleste nordmenn i dag. Godt å høre at du er i sikkerhet ❤

    SvarSlett
  4. DIGT - SKREVET TIL OG FREMSAGT VED - MINDEHØJTIDLIGHEDEN FORAN DEN NORSKE AMBSSADE DEN 23.07.11


    HVOR VAR DU DA HIMMEL BLEV TIL HELVED´ OG DØDEN GIK I LAND OG SLOG IHJEL HVOR VAR DU DA OSLO´S GADER SKÆLVED´ OG SOMREN SAGDE DEFINITIVT FARVEL HVOR VAR DU VED ALLERFØRSTE SKUD HØRTE DU DEN MOR OG FAR DER SKREG HVOR VAR DU DA BUDSKABET KOM UD GRÆD DU OGSÅ VEN - DET GJORDE JEG NU VED VI SELV ET PARADIS KAN BRÆNDE I DAG ER HELE VERDEN EFTERLADT I TANKEN ER VI SELV PÅ DØDENS STRANDE VI DØDE ALLE SAMMEN LIDT I NAT INTET KAN ERSTATTE DET DE TABTE INGEN ORD ER DÆKKENDE TIL TRØST HYLD DEM VED AT HYLDE DET DE SKABTE SIG DET HØJT MED KLAR OG SIKKER RØST VI VIL FRED OG VI VIL TOLERENCE LI´SOM DEM DER IKKE ER HER MER´ MØRKEMÆND MÅ ALDRIG FÅ DÉN CHANCE AT VI STOPPER - SÅ VI STARTER HÉR DET´ DET BEDSTE MINDE VI KAN SÆTTE DET´ DET STØRSTE LØFTE VI KAN GI´ VI VIL ALTID VÆRNE OM DET TÆTTE FRIHED - FÆLLESSKAB - DEMOKRATI Carsten Bo Natten mellem den 22. og 23. juli, 2011

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge inn en kommentar hos meg:)