onsdag 6. januar 2010

Askepott

Helt fra jeg var liten har jeg hatt troen på at man må være sin egen lykkes smed. At man ikke kan sitte stille og vente på at lykken skal treffe deg i hodet, men at man selv må gjøre en innsats for å skape sitt eget lykkelige liv. Jeg vet at denne teorien virker noe enkel og at andre faktorer kan spille inn, men jeg tror virkelig at man kommer langt på vei ved å være den beste man kan være og bestemme seg for å være et menneske man selv liker.

Helt siden jeg så Natalia Vodianova første gang har hun aldri sluttet å fasinere meg. Livet hennes er en ordentlig askepott-historie og gjør meg bare glad. Natalia vokste opp under fattigslige kår i Russland og ble stadig plaget av morens voldelige kjærester. Som 11-åring begynte hun å jobbe som fruktselger og som 15-åring flytte hun hjemmefra og åpnet sin egen fruktbod for å hjelpe familien sin ut av fattigdommen. Samtidig skrev hun seg inn i et modellbyrå og fikk beskjed om at hun burde seg lære seg engelsk for at en karriere skulle være en mulighet. Natalia lærte seg engelsk på 3 måneder, og flyttet ikke lenge etter til Paris for å prøve seg som modell.



I dag er Natalia en av vår tids aller største modeller, og har frontet kampanjer for alle de store motehusene. Hun har spilt inn filmer, designet sin egen undertøys-kolleksjon og var i fjor en av verdens best betalte modeller. I 2002 giftet hun seg med den adelige Justin Trevor som også er arving til en av Storbritannias største formuer, og selv om Natalia fortsatt jobber som modell er hun mest mamma for de 3 barna paret har fått sammen; lille Lucas Alexander på 8, Neva på 3 og Viktor på 2. Natalia har i tillegg startet sin egen veldedige organisasjon for barn i Russland og har blant annet bygd over 30 lekeparker som sikrer trygg lek også for fattige barn.
 


Synes hun er så søt! En helt riv ruskende ekte Askepott :)

Ha en nydelig onsdag

4 kommentarer:

  1. Hun er helt nydelig! Jeg visste ikke så mye om bakgrunnen og livet hennes, men nå ble hun nesten enda vakrere! Bildene der var jo helt vanvittig fine! Håper du holder varmen og har en fin dag. Klem H

    SvarSlett
  2. For en historie, en ekte askepott ja:)
    Og hun er bare helt fantastisk vakker....
    Nydelige bilder!
    Så heldig du er som bor så nærme butikken da (eller kanskje ikke;). Har ei venninne som bor rett i nærheten også, så det hender hun stikker innom for meg og handler og tar med klærne til meg. Ellers så er jeg en ivrig nettshopper også;)

    Ha en fin dag da:)

    Klem fra meg

    SvarSlett
  3. Fin historie og vakre bilder!
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  4. Skikkelig Askepott-historie og vakre bilder.

    Ønsker deg en fin kveld :)

    Klem

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge inn en kommentar hos meg:)