lørdag 29. januar 2011

Lørdag

Hei hei,

Det er lørdag, det har vært sol hele dagen og jeg er hjemme igjen der jeg passer aller best inn. Jeg elsker rett og slett lørdager som denne! Du vet de lørdagene når man både får sovet litt ekstra om morgenen, gjort unna både vasking og rydding, shoppet litt, og samtidig har hatt tid til både aking og bollespising. Ikke mye å klage på. Bortsett fra at jeg har forspist meg litt kanskje, og at jeg har spist masse sjokolade selv om jeg strengt tatt sikkert burde knasket på en gulrot isteden akkurat nå!

Da jeg jeg var på vei hjem fra Stockholm i går kom jeg over to svært sjarmerende små ekorn som satt på hver sin knagg. Det tok meg ikke mer enn et nanosekund å bestemme meg for at de var familiens to nyeste medlemmer, og det første jeg gjorde da jeg våknet i morges var å løpe inn i boden og hente hammer og spiker. Aller mest fornøyd var jeg nok med selve esken ekornene kom i. Den lignet nemlig et fuglehus, dog uten tak, men ved hjelp av litt papp, litt lim, og litt maling, satt jeg igjen med noe som med litt godvilje ikke er alt for ulikt et av fuglehusene jeg har hatt så lyst på men ikke funnet.

Jeg var selvfølgelig så fornøyd med resultatet at jeg tok to nesten nøyaktig like bilder som jeg ikke klarer å velge mellom og derfor legger ut begge to:)



M vant forresten en lang teppekamp, noe som medførte at Lille w fikk bilteppe og ikke stjerneteppe til jul. Tapet viste seg i etterkant å være historiens mest fortjente. Knerten vår bruker time på time på å kjøre bilene sine rundt på veiene på teppet mens han brrrer ivrig, og mor mor innrømmer motvillig at det er mulig å være lykkelig selv om teppet ikke matcher tapetet:)


En gammel bokhylle som pent måtte finne seg i å bo i kjellerboden i årene vi bodde i Oslo gleder seg nå over å få komme opp i lyset og passe på noen av Lille ws leker. Jeg har ikke vist den tidligere da den til for noen dager siden var trehvit og lekker. Med et par strøk maling med fargen varm lin, og med hjul isteden for runde knotter får den derimot lov til å vise seg for Blogglandia for første gang... En ære naturligvis!


Nye hjul - herved bevist. Litt rar trend i grunn. Må jo innrømme det. Mulig jeg rister oppgitt på hodet over valget om et år eller to. Men akkurat nå liker jeg de veldig:)


God lørdag:)

4 kommentarer:

  1. Ja sånne lørdager er de beste! Syns fuglehuset ble veldig bra jeg og for noen skjønne ekorn!
    Ønsker deg en fortsatt nydelig lørdag.

    Utrolig fin farge på den bokhylla forresten..

    Klem!

    SvarSlett
  2. Så fint det var på det rommet da :)
    Fant deg nå jeg og legger meg til som følger.
    Gleder meg til å bla gjennom dine gamle innlegg :)
    Klem

    SvarSlett
  3. kjempefin farve du har malt hyllen med, rommet til lille w er så delikat og fint

    SvarSlett
  4. Så fine ekorn, og ikke minst fiiint fuglehus! :) Elsker den greina med lys over senga, det er en ide jeg må stjele en gang i fremtiden. :)

    Ha en fortsatt fin søndagskveld!

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge inn en kommentar hos meg:)