mandag 23. mars 2015

Mandag

Det er mandag. Jeg har blitt ett år eldre siden sist. Og det er snart påskeferie. Hui, hvor det går. Snart er det sommer:)
Gårsdagens snøvær gidder jeg ikke å snakke om en gang. Lever heller i deilig fornektelse, og gleder meg over en værmelding som viser sol og varmegrader i mange dager fremover. Våren er kommet. Nå også endelig til stuen vår.


Mørke møbler fyker ut av huset i lysets hastighet for tiden, og erstattes av mindre og lettere ettertagere. Jeg så disse bordene på et bilde for en liten stund siden, og har lett iherdig etter de siden. Jeg fant de til slutt i Flekkefjord, og etter noen hyggelige samtaler med hyggelige mennesker står de endelig i min stue. 
Har kjøpt nytt nydelig teppe til å ha under også. Som jeg nesten ikke klarer å snakke om. 
Er for tidlig enda. Etter ulykken.


Jeg har nemlig lett lenge etter et vårlig teppe også. Jeg fant det på torsdag og det kom på plass fredag. Det er lyst og litt sånn gråbeige i fargen, mykt og deilig, og kjærligheten var umiddelbar. Og veldig veldig kortlevd. La meg si det slik: I helgen har vi passet 2 barn. Det ene fikk omgangssyke i går. Merk at teppet ikke ligger der nå. Gah:)


Jaja. Tepper kan jo renses. Og puter kan trøsteshoppes. En hel haug Hay-puter i fargepaletten under er derfor snart å finne i min sofa. Blir jo alltid vår til slutt, selv etter noen ørsmå set-backs:)



Det gamle stueteppet har fått flytte inn i den nye tv-stuen. Er ikke så glad i parketten der inne, så det ble mye lunere der med et lyst teppe, i påvente av nytt gulv.



Så nå skal det males i påsken. Jeg tenkte å gå for en matt Minty Breeze bak sofaen og Kalk på de resterende veggene. Med hvite lister, noen nye lamper og takhengte gardiner tror jeg det blir fint. Lov å håpe iallefall:)



Ha en fin uke!

2 kommentarer:

  1. Ups på det nye teppet, men det ordner seg jo:))
    Lekre bord, og fiiiin fargepalett på putene du har bestilt:)
    Nå blir det bra! :)

    SvarSlett
  2. Hei, jeg pleide følge deg på bloggen din da jeg selv hadde en blogg som var aktiv, og du la av og til kommentarer hos meg... Nå er jeg ikke så ofte innom Blogglandia lenger, men idag har jeg tatt en liten tur ned memorylane og tittet innom her i Blogglandia. Da er du en av dem jeg alltid må innom. Vet jo at bloggen din (også) har ligget lenge i dvale, og jeg følger deg på Instagram - men uansett er det alltid hyggelig å lese blogginnleggene dine. Synes du er veldig god til å formidle stemninger og opplevelser med ord og bilder. Tror jeg har kommentert tidligere til deg at jeg kjenner meg igjen igjen i veldig mye av det du skriver.... Vet jo at ikke alt i livet har vært dans på roser for deg heller (tenker spesielt på at du mistet mammaen din), men uansett så virker du så livsglad! Så fint! :-)

    Veldig koselig å lese og se bilder fra årskavalkaden din! Så store barna dine har blitt... Skikkelig fine! :-) Uansett - ville bare hilse på og så fikk jeg lyst til å fortelle at jeg har skrevet et lite "avskjeds-innlegg" på bloggen min. Vet ikke om du engang husker meg, men siden din blogg var en av dem jeg fulgte fast da jeg selv skrev blogg fikk jeg lyst til å fortelle deg om det - og siden jeg på en merkelig måte føler at jeg kjenner deg litt etter å ha fulgt livet ditt på bloggen din gjennom lang tid og som sagt kjenner meg igjen i det du skriver... Så skulle du få lyst til å lese innlegget mitt, finner du det på Villa Lykke bloggen min. Ellers kommer jeg uansett til å følge deg videre på Insta, og titte innom her i ny og ne. Ha en fin påske. Klem fra Iren (MiaNostalgia / byiaa :-)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge inn en kommentar hos meg:)