tirsdag 8. januar 2013

2013

Da var vi i gang da. Med nytt år og blanke ark. Og skinnende nye forsetter. Som enda ikke har blitt en realitet her i gården. En forkjølelse satt stopper for ukens planlagte spinningtimer, og ny-sunnere-hverdags-frokosten  min ble etterfulgt av en tre-fire (les fem) kakebiter i går. Jaja, hurra for myyke overganger. Vil jo ikke gi kroppen sjokk heller. Hvis jeg trapper ned til bare tre kaker i dag, to kaker i morgen, en på torsdag, og noen smuler på fredag vil jeg jo faktisk være sunnhetsguru innen ukeslutt. En bra plan!



Julen er ryddet ut, og jeg er like overrasket, som jeg alltid er i januar, over hvor tomt og litt sterilt ting plutselig ble. Bortsett fra i kjøkkenkroken da. Kan jo ikke kaste julekort med så fine barn på, så de får bli litt til.



..og julestjernen som alle syntes var såå lett å brette, men som jeg liksom ikke helt klarte å sette sammen, før jeg plutselig klarte det, og som fortsatt sitter sammen, iallefall så lenge alle holder seg unna den med en radius på minst to meter (og ikke hoster i nærheten), Den får bli (så leeenge den vil!).


Happy Ligths'ene ligger i grunn også fortsatt der de har gjort hele julen. Men de gir jo så fint lys, og er jo egentlig ikke julepynt. Dessuten har jeg byttet ut juledekorasjonen i midten med vårlige kvister. Altså - langt innenfor!


Men altså rent bortsett fra det, så er ting litt enkelt og kjedelig her for tiden synes jeg. Så jeg vil (må) ha noe nytt. Og helst i går.


Problemet er som følger: Jeg er nå inne i siste delen av permisjonen min. Du vet den ganske lange og faktisk helt ulønnede delen (3 mnd, må bli slik siden det ikke er barnehage før august). Jeg må altså tenke budsjett noe som slett ikke er helt forenelig med min nye 'hm-la-oss-bytte-ut-alt-i-stuen-filosofi'. Kompromisser må altså til. Så selv om jeg lenge har ønsket meg disse fine fine Crystal Bulb pendlene fra Lee Broom..


.. så har jeg bestilt meg disse (også fine men langt rimeligere) pendlene fra Muuto. Har jo formelig spart penger jeg nå. Derfor trenger jeg et nytt skap.


Aller helst (og så veldig veldig gjerne) vil jeg ha dette fra baazar.se. Lommeboken min vil bare vente littegrann. Vi får nå se:)


I mellomtiden trøster jeg meg med bakst. Tuller ikke. Jeg fikk blant annet denne til jul, og da må det jo bakes.

|

Tadaaa: Mitt aller første eltefrie grytebrød. 



Og ser dere at jeg har pakket det inn som en baby slik de proffe husmødrene gjør. Matblogg neste!




Jommen ser det godt ut. Nå skal det spises!

Fin januar!


7 kommentarer:

  1. Så fint du har det! Nydelige bilder, og flink og kreativ jente! Veldig inspirerende.

    Jeg har samme gryte som deg, men har aldri tenkt på at den kan brukes til å bake i! Godt tips:)

    Gleder meg til å ut i min andre mammaperm i april, kanksje det kan bli litt oppdatering av hus og blogg:)

    Klem fra Astrid

    SvarSlett
  2. Hehe, jeg måtte smile at du trengte et nytt skap nå som du har spart penger på å kjøpe billigere lamper. :)

    Sånt brød har jeg ikke prøvd meg på ennå, men burde kanskje det. Det så veldig fristende ut! Innpakket i klede eller ei. :)

    SvarSlett
  3. hehe eg o vil aller helst bytta ut heila stuå fortiå. e så trist når julå forsvinne. men må nok venta litt med å bytta ut ting. kanskje ein ny lampe når januarlønnå komme:)

    SvarSlett
  4. Så koselig innlegg både i bilder og ord, smiler for meg selv her jeg sitter:)

    SvarSlett
  5. Du er så herlig <3
    Gleder meg til å se deg snart!
    Og du... er det noen som kan unne seg noen kakebiter ekstra, så er det deg!

    Stor klem

    SvarSlett
  6. For et morsomt og herlig ærlig innlegg!!
    I LIKE!!!!!!!

    Og nydelige bilder-ikke minst!
    Gleder meg til å følge deg fremover:-)

    Klem

    SvarSlett
  7. Hurra for fint innlegg! Skal ikke hoste hos deg på en stund:-). Og for et lekkert bilde av det brødet, jeg her heeeelt imponert. Det er deg og Trine! Klem Kristin (som gleder seg til å spørre deg om innredningstips i neste bolig)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge inn en kommentar hos meg:)